Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
coachingszkolenia.over-blog.com

Jak być w tej chwili

Dzisiaj jest jutro, o które martwiłeś się wczoraj.~Dale Carnegie

Od tygodni wyobrażałam sobie dzień, dostosowując się do zmieniającej się daty, starając się uniknąć wyczuwalnego poczucia desperacji, które ciążyło mi na piersi, gdy myślałam o długich miesiącach przed nami.

To było wdrożenie numer dwa. Ten był zdecydowanie bardziej niebezpieczny i wiązał się z większą niepewnością, dłuższymi okresami bez komunikacji i znacznie większym niepokojem niż rozmieszczenie numer jeden.

Rozmieszczenie sił zbrojnych i okres do nich trwający nieustannie zmagają się z czasem - kopiecie pięty, modląc się o czas, aby skoczyć do przodu w tempie ślimaka, a następnie życzysz sobie, aby zegar przyspieszył przez następne siedem do 12 miesięcy Twojego życia.

Pozostawia wszystkich zaangażowanych w coaching w stały stan bycia poza chwilą, myślenia o przeszłości, a następnie patrzenia w przyszłość.

Ale chociaż tendencja w tym czasie polega na dyskontowaniu teraźniejszości na korzyść przyszłości lub przeszłości, otwiera ona także drzwi do przebudzenia się do teraźniejszości, jak to robi niewiele okoliczności.

Nie ma niczego ważniejszego

Wymaga to zwracania uwagi na szczegóły, wypowiadania się na temat słów i wyrażania miłości w pełnym zakresie swoich możliwości - właśnie tutaj, w tym momencie.

Wszelkie obawy, które kiedyś wydawały się istotne i ważne, zostały uproszczone i sprowadzone do jednego - aby twoja ukochana powróciła bezpiecznie i zdrowo bez fizycznych, psychicznych lub emocjonalnych blizn wojennych. Szybko dowiadujesz się, że nic innego się nie liczy.

Kiedy jesteś w tym stanie, wdzięczność przychodzi łatwo. Możesz poczuć wdzięczność za dziesięciosekundowe połączenie telefoniczne lub krótką literę. Ale przede wszystkim odczuwasz ogromną wdzięczność za samo życie.

Szybko do przodu dwa lata później, a ja zapomniałem jak to połączyć z obecnym momencie w taki surowy, organiczny sposób. Zaadaptowałem się do nowego poczucia normalności.

Zachęcony intensywnym popołudniem skrajnego zmartwienia o przyszłość, w tym szerokim wachlarzem irracjonalnych myśli o perspektywach pracy, relacjach, pieniądzach itp. Itp., Itp., Wczoraj próbowałem zmiażdżyć niepokój moim logicznym lewym mózgiem.

Więc chrzęściłem liczby, gorączkowo przeszukiwałem Internet i próbowałem szukać rozwiązań, rozmawiając o tym z innymi.

Rzeczywistość była taka, że ​​byłem niesamowicie odłączony od teraźniejszości, chwila całkowicie pozbawiona problemów i faktycznie wypełniona miłością i wygodą.

Zmarnowany czas i energia

Nieprzypadkowo wybrałem ten moment, by odebrać autorstwa Sarah McLean i natknąłem się na ten cytat:

„ Kiedy czujesz niepokój lub strach, to wskazówka, że ​​prawdopodobnie skupisz się na przyszłości; kiedy odczuwasz smutek lub depresję, prawdopodobnie skupiasz się na przeszłości. Jeśli czujesz się zły lub krytyczny, skupiasz się na sobie; a jeśli czujesz się zawstydzony lub zawstydzony, prawdopodobnie dostroiłeś się do niejasnego lub zniekształconego obrazu ciebie. ”

Wiem, że spędzam dużo czasu i energii zastanawiając się nad tym, co przyniesie przyszłość i co mogę teraz zrobić, aby to poprawić. A każda próba zmiany czegoś niepewnego i zawsze zmieniającego się jest nie tylko daremna, ale i wyczerpująca.

To tak, jakbyś użył latarki, by spojrzeć na miejsce docelowe, kiedy wszystko wokół ciebie jest zupełnie czarne. Jeśli nie koncentrujesz się na każdym kroku, prawdopodobnie potkniesz się i upadniesz, zanim zbliżysz się do miejsca, w którym świecisz światłem.

Gdy wyszedłem z analitycznego umysłu, miałem krótką chwilę jasności - wszystko, co muszę poradzić, to ten moment w tym dniu. Nic innego nie jest prawdziwe ani istotne.

Przeszłość i przyszłość nie moja obecna rzeczywistość, dlatego powinny one mieć wpływu na moment jestem doświadcza teraz.

Mój prezent jest idealny

Nigdy nie osiągnąłem punktu w swoim życiu, spojrzałem wstecz i powiedziałem: „Dobrze, że robiłem to wszystko tak martwiąc, to doprowadziło mnie do tego punktu”.

W rzeczywistości każda pamięć o zmartwieniach pada na dalszy plan, ponieważ nie ma znaczenia. Nie miało to wpływu na to, co się naprawdę wydarzyło. Nigdy tak nie jest.

Moja teraźniejszość jest idealna, ponieważ jest po prostu tym, czym jest - bez osądzania przeszłych wydarzeń i nie przewidywania przyszłych.

Oto pięć rzeczy, które ćwiczę, aby zwrócić uwagę na piękno teraz:

  • Oddychanie - Skoncentrowanie się na oddychaniu przywraca świadomość ciału, czego nie zauważamy, gdy myślimy o wszystkim innym oprócz chwili obecnej.
  • Obserwowanie moich myśli - Jeśli obserwujesz swoje myśli, już wycofałeś się z cyklu stawania się swoimi myślami , czymś, co trzyma cię z dala od chwili obecnej. Pozwala także zobaczyć wzorce i uniknąć emocji wywołanych szarpnięciem kolan, które powodują wiele myśli.
  • Zauważanie znaków w moim ciele - Jeśli odczuwam niepokój wywołany przyszłym myśleniem, od razu odczuwam ciężkość w klatce piersiowej lub dreszcze w żołądku. Czasami nawet nie zdaję sobie sprawy z tego, o czym myślę, dopóki moje ciało nie zareaguje w ten sposób. Teraz mogę rozpoznać objawy i celowo przekierować moje myśli do chwili obecnej.
  • Uczynienie świadomości chwili obecnej moim zadaniem - zamiast zagubić się na mojej niekończącej się liście rzeczy do zrobienia, budzę się i daję sobie jedno zadanie na dzień - przedłużając czas, który jestem w stanie pozostać w chwili obecnej. Jeśli nie osiągnę nic innego w ciągu dnia, spokój umysłu, który wynika z robienia tego z powodzeniem, sprawia, że ​​warto.
  • Nie tolerowanie gorzej - Myśli o zmartwieniach często prowadzą nas do rozrywki mentalności ofiary. Zamiast poddawać się tej postawie, zacząłem mówić do tych myśli stanowczo, jakby były małym dzieckiem - „Ta myśl jest po prostu nieprawdziwa i nie będę jej bawić” lub „Nie wracam do to miejsce. Kropka."

Jeśli staniesz się obserwatorem tego zachowania, łatwiej będzie oddzielić je od tego, kim jesteś.

W tej chwili, siedząc przy komputerze i pisząc na temat, który mnie pasjonuje, wszystko jest idealnie w porządku. Przeszłość się skończyła, a przyszłość jeszcze się nie wydarzyła - więc nad czym jeszcze można się zastanowić ?

Co robisz, aby pozostać obecnym w tej chwili?

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post